Boka 1 dag tidigare!

Anmäl dig nu och boka före alla andra

Håll mig informerad!
  1. :
  2. :
  3. :
Billiga hotell Topphotell i Stockholm Topphotell i Göteborg Romantik på lyxhotell Romantik på lyxhotell
hotell för 250 kr

Vanliga frågor

Tillägg

Kan jag ta med husdjur?
Nej. Under HotelWeek är det inte möjligt att boka rum med husdjur.
Kan jag lämna speciella önskemål om sängar, finare rum och liknande?
Ja, men under HotelWeek bokas alltid standard dubbelrum med antingen separata sängar eller en hel dubbelsäng.

HotelWeek 2014

Är spa och restauranger öppna?
Det är olika från hotell till hotell. Du hittar information om just ditt hotell under mer information om hotellet. Tänk på att du själv har ansvar för att kontrollera öppettider och regler för spa och restauranger. Du kan också kontakta oss eller ringa till hotellet för att kontrollera detta.

Tillägg

Hur många människor kan maximalt övernatta i rummen?
2 personer. Alla rum som bokas genom HotelWeek är för 2 personer.

HotelWeek 2014

Tillkommer några ytterligare kostnader?
En serviceavgift på 49 kr tillkommer på alla bokningar. Alla priser är inklusive frukost och moms. Priserna är exklusive parkering och andra eventuella kostnader som kan uppstå på hotellet (telefon, spaentré, minibar etc). Om du väljer till ett avbeställningsskydd tillkommer priset för det. Du kan också boka tillägg till din bokning, till exempel en middag, och då tillkommer en kostnad för det.

Tillägg

Hur många nätter och rum kan jag boka på varje bokning?
Du kan boka maximalt 5 nätter åt gången och maximalt 2 rum per bokning.

HotelWeek 2014

Hur mycket kostar rummen på HotelWeek?
Hotellen i Stockholm och i Danmark kostar 300 kr per person och natt. Samtliga andra städer och hotell kostar 250 kr per person och natt för ett dubbelrum inkl. frukost på 4-stjärniga hotell och 350 kr per person och natt på 5-stjärniga hotell. Det är inte möjligt att boka enkelrum under HotelWeek.

Tillägg

Är det möjligt att få en extrasäng i rummet eller ta med sitt barn?
Under HotelWeek är det inte möjligt att få en extrasäng eller ta med sitt barn i extrasäng. På de flesta hotell är det inga problem att ta med små barn som sover i föräldrars säng. Dock är det inget vi på HotelSpecials.se kan garantera.

HotelWeek 2014

När äger HotelWeek 2014 rum?
HotelWeek innebär att du kan boka rum från 27 november 09:00 till och med 4 december 18:00 med ankomst den 31 december-12 januari 2014.

Övrigt

Finns parkering på hotellet?
På beskrivningen av hotellet finns uppgifter om de erbjuder parkering eller inte. Klicka på mer information på varje hotell och sedan på fliken Fakta.
I vilken valuta är priserna för de danska hotellen?
Priset för de danska hotellen är i SEK och kostar 300kr.
Vem står bakom HotelWeek?
Bakom HotelWeek står HotelSpecials.se. Vi finns på telefon 0771- 145 145 om du har frågor. Vårt organisationsnummer är 556684-7512.
Vad gör jag om jag har klagomål?
Om du har klagomål angående din vistelse bör du i första hand vända dig direkt till hotellet under din vistelse. Om du inte får hjälp kan du kontakta oss på e-post info@hotelweek.se så kontakar vi dig snarast.
Hur kan jag komma i kontakt med HotelWeek?
För frågor om HotelWeek kan du e-posta till info@hotelweek.se. Om du vill avboka eller ändra din bokning kan du e-posta till info@hotelweek.se eller ringa 0771- 145 145.

Bokningar

Går det att boka rum för en person?
Nej, då får du boka ett rum för två personer och bo ensam i det.
Var hittar jag hotellets uppgifter?
Uppgifterna om hotellet hittar du på din bekräftelse.
Är det möjligt att boka andra rumstyper?
Nej, under HotelWeek är det inte möjligt.
Hur sent kan jag checka in?
Tiden för incheckning finns på din bekräftelse. De bokade rummen är garanterade till 18:00 på ankomstdagen. Om du planerar att ankomma senare än 18:00 ska du kontakta hotellet och upplysa dem om din sena ankomst.
När får jag min bekräftelse?
Direkt efter din bokning får du din bekräftelse skickad via e-post. Om du inte mottar din bekräftelse ska du kontakta vår kundtjänst via telefon 0771-145 145 eller via e-post info@hotelweek.se. Vad gör jag om jag inte fått bekräftelsen? Om du inte mottar din bekräftelse ska du kontakta vår kundtjänst via telefon 0771-145 145 eller via e-post info@hotelweek.se. För att snabba på processen när du kontaktar oss är det bra om du har följande uppgifter redo: Namnet bokningen är gjord i, Namn på hotellet och staden, Ankomstdatum och antal nätter, Bokningsnummer (om du noterat det).
När är min bokning definitiv?
När du fått din bokning bekräftad via e-post är din bokning definitiv. Om du inte mottar din bekräftelse ska du kontakta vår kundtjänst via telefon 0771-145 145 eller via e-post info@hotelweek.se.
Kan jag boka via telefon?
Ja, ring oss på 0771-145 145 så hjälper vi dig. Vi kommer att behöva ditt kortnummer för betalningen även om du ringer oss.

Ändringar och avbokning

Varför kostar det pengar att göra ändringar och avbokningar?
På grund av det kraftig rabatterade priset finns inte möjlighet att göra ändringar om vi inte tar ut en avgift för det. Ring oss gärna och diskutera vilket hotell som passar er bäst så minskar risken att du behöver avboka.
Kan jag lägga till ett avbeställningsskydd?
Ja, i samband med din bokning kan du lägga till ett avbeställningsskydd. Avbeställningsskyddet gör att du i händelse av sjukdom, olycksfall eller annan plötslig och oförutsedd händelse kan få tillbaka pengarna för din bokning. Uppvisande av läkarintyg eller liknande krävs för återbetalning. Avbeställningsskyddet kostar 49 kr per rum och natt.
Kan jag göra ändringar i min bokning?
Du kan ändra uppgifter så som ditt namn, adress, telefon osv tom den 4 december. Men ändringar på datum och antal rum går inte att göra. Då måste du avboka rummet (kostnad 150 kr) och sedan boka på nytt igen.
Går det att avboka en bokning?
Ja, du kan avboka din bokning. Alla avbokningar kostar 150 kr i avgift. Avbokningar ska göras via telefon 0771-145 145 eller via e-post till info@hotelweek.se. Om du inte avbokar alls och inte dyker upp på hotellet kan du inte få tillbaka några pengar. Avbokningar som görs senare än 4 december återbetalas inte.

Betalning

När sker betalningen?
Betalningen sker direkt vid bokning med hjälp av ditt kortnummer. Vi kan tyvärr inte ta emot bokningar som inte betalas direkt. Under HotelWeek är det inte möjligt att betala med faktura eller via Bankgiro/Postgiro.
  1. Ett initiativ av:
  2. HotelSpecials